Alkukesän kuulumisia Afrikasta

(Tansania & Uganda)

Innostava nettikonferenssi Tansanian pioneereille

Tansanian Zaramo-heimosta kastettiin hiljattain kuusi uutta uskovaa

Toukokuulle suunniteltu missiomme Itä-Afrikkaan typistyi lopulta iltapäivän nettikonferenssiksi. Olemme kiitollisia, että edes siten saatoimme jatkaa Dar-es-Salaamin kurssilta kesällä 2019 valmistuneiden innokkaiden pioneerien jatkokoulutusta. Monikansallinen opetustiimimme hoiti osuutensa Suomesta, Indonesiasta, Singaporesta, Thaimaasta ja Ugandasta käsin. Iloitsimme kannustavista raporteista: työ on edennyt uusien heimojen keskuuteen useammalla alueella Tansaniassa; uusia seurakuntia oli syntynyt etelän Masai- ja Vidunda-heimojen alueille; muslimeja on saavutettu ilosanomalla ja tullut uskoon. Kiitämme Jumalaa odotukset ylittäneestä hedelmästä pioneerityössä!  – Jonathan Lemmetti

Yöradio kukoistaa pandemiasta huolimatta

Pastori John Magaban terveisiä Ugandasta: ”Olemme todella iloisia tästä radiotyöstä! Saamme soittoja eri puolilta maata. Jopa hallituksen johtohenkilöt ovat ottaneet yhteyttä kertoakseen ohjelmiemme olleen siunaus näissä poikkeusoloissa. Saimme sunnuntaiaamuiksi lisää lähetysaikaa voidaksemme pitää yhteyttä seurakuntaamme, koska heikot internetyhteydet eivät sitä verkossa mahdollista. Jokaisen ohjelman lopulla studioon tulvii soittoja pelastusta etsiviltä enemmän kuin ehdimme lähetyksen aikana vastata; heille annetaan mahdollisuus ottaa yhteyttä ohjelma-ajan ulkopuolella. Tämän pandemian aikana radion merkitys on kasvanut. Ihmisiä tulee uskoon joka viikko – odotamme kuitenkin Jumalalta vieläkin enemmän!”

Ruoka-apua valmiina kuljetukseen

”COVID-19:n vuoksi seurakuntamme jäsenet ja ympäröivän alueen asukkaat kärsivät ruuan puutteesta. Alkuun suurin osa selviytyi ihan hyvin saadessaan ruokarahaa lähistön kahviplantaasilta, mutta monet joutuivat rajoitusten vuoksi lopettamaan työnsä ja ovat sen seurauksena nähneet nälkää. Kiitos Jumalalle, että Africa Renewal Ministries -kumppanuusjärjestön ystävät järjestivät ruokaa 105 perheelle. Saimme myös hallituksen edustajilta luvan toimittaa ruokaa paikallisille asukkaille. Olemme niin ikään kiitollisia GNN:n jo toimittamasta lisäavusta radiotuen ohella. Saakoon Herra siunata teitä ja koko GNN-tukijoukkoa!”

Lähetä leipäsi

Francis (oikealla) yhdessä v. 2012 uskoon tulleen miehen kanssa

Saarnaaja 11:1 sanoo: ”Lähetä leipäsi vetten yli, sillä ajan mittaan saat sen takaisin.”

Toukokuussa sain alla olevan viestin Afrikan kumppaniltamme Francisilta.

”Hei pastori Arto! Kävelin tänä aamuna puutarhapalstalle yhdessä sen hoitajan kanssa. Matkalla kysyin mieheltä, miten tämä oli tullut uskoon. Hän kertoi uteliaisuudesta menneensä katsomaan työntekijäkonferenssia Muleetessa vuonna 2012. Pastoreille pitämäsi luennon lopussa olit yllättäen kysynyt, oliko paikalla ketään, joka haluaisi tulla uskoon. Tämä mies oli ainoana kävellyt esille ja olit johtanut hänet syntisen rukoukseen. Hedelmä tuolta päivältä on kestänyt!”